Wednesday, January 1, 2014

Lendaval saarel


Äsja ilmus trükist Ülev Valderi koostatud ja tõlgitud valimik uuemast armastusluulest “Lendaval saarel”. Uuemat armastusluulet iseloomustab ühest küljest uudsete ja väga huvitavast rakursist nähtud elupiltide  kujutamine, teisalt aga ka fantaasiarikkus ja humor. Toome siin näiteks mõned luuletused.

 

Marie Howe  s. 1950 USA

 
ABIELU
 

Mu mees armastab vaadata kokandussaateid ja ehitussaateid

ja Discovery Channelit ja kirurgiakanalit.

Nüüd ta räägib suure kaasaelamisega mehest,

 kes oli kärutatud lõikussaali,

tääk koljust läbi löödud, täiesti läbi…

- Kas nad said selle õnnelikult välja?...

- Jaa, ja mehel polnud  häda midagi –

tera oli tunginud läbi pea just kahe ajupoolkera vahelt.

- Ja kes tal selle täägi läbi pea lõi?

- Ta oma naine.

-  Pidi  ikka olema  kindla käega naine...

 

Naomi Replansky s.1918 USA

 
MAAILM  ON  OHTE  TÄIS...

 
Nägin Sind minemas üle tänava,

endassesüüvunult, kühmusõlul...

naeratasin: mis armas segu –

keskendumus, kohmakus, võlu...

 

äkki ma kartsin autosid, tänavaid,

saastatud õhku ja prügi maas.

Sa hoiad mind nagu klaas hoiab vett.

Sa võid ka puruneda kui klaas.

 

 
Hermann Hesse (1877 – 1962) Saksa

 
MA   ARMASTAN  NAISI


Ma armastan naisi, keda tuhat aastat tagasi

armastasid suured poeedid ja  ülistust neile  jagasid...

 

Ma armastan linnades tühje müürikeesid,

mis hoidsid kord endi keskel kuninglikke paleesid...

 

Ma armastan naisi, kes mõjuvad ebamaistena,

rohkem haldjate kui naistena.

 

Ja miks? Lootuses, et  nende kahvatu ilu ka

tõuseb minus võrdseks  mu  ulmade iluga.

 
 

Maxwell Bodenheim
 

POEET  MUUSALE
 

Vana hõbedast kirik kesk põlismetsa

on mu armastus Sinu vastu;

teda ümbritsevad puud on sõnad,

mis ma olen su südamest varastanud.

Vana hõbedane kell, viimane naeratus, mis Sa mulle kinkisid,

ripub mu kiriku kellatornis.

Ta heliseb vaid siis, kui sa tuled läbi metsa

ja seisatad ta kõrval.

Tal poleks siis vajagi heliseda –

heliseb ju sinu hääl.

 
 

Janet McCann

 
***

 
Kuna oleme juba vanad,

sobiks  meile

ühte heita veoautokastis

sõidul  piki puiesteed –

nii  meie üle aina langevad ja langevad

koltunud puulehed.

 
 

“Lendavat saart” on võimalik osta nii Apollo kui Rahva Raamatu poodidest, aga ka tellida meie kodulehe internetipoest.

 

No comments:

Post a Comment