Monday, November 1, 2010

Luulet luulest


Luuleliidu tegutsemisaastate jooksul on meile loetud ja saadetud päris palju luulet luuletamisest. Pakume siin väikese valiku sellest zhanrist, siia kuuluvad nii pilklikud muiged kui ka Mihkli kurblik mõtisklus.


 

Jaana Juurikas


* * *

Kuhu poole ning millise hinnaga ?
küsib mõni ju iga päev.
(Mõni ei küsi
ei küsigi küsimusi)

Ma hoolikalt vastan,
et iga päev mina ei vasta,
ei vastagi vastu neid vastuseid-vastamisi.

Ei küsi, ei vasta,
parem vaikin ma mõni päev,
sest keegi ei armasta
juba vastatud küsimusi.

Ära vasta, vaid küsi ...
Iga päev mina ei vasta


 
Ege Liit                      

* * *

... läheb siidist pesus
                   salongi
klaveri taha
mängib seda ainust lugu
tõuseb püsti ja tantsib
ta on õnnelik
mulla lõhn
värske pesu lõhn
kogu segaduse üle õnnelik
ta on kreemitatud,
                    valge
nii noor
ta hakkab karjuma
seegi kord läheb samamoodi
talvel sööb ta õhtust
suvel lõunat
ta on nagu tušijoonistus
ja see on nii ilus
teda ei või mehele panna
ta läheb igalt poolt ära
          on unustanud
millest viimaks
hakkas rääkima
pikalt kehitab õlgu



Aire Abramson      

POEEDI PÕGENEMINE

Juhtus nii, et paber jäi maha,
sulg jäi kinni
takerdus aia taha
Litsus maadligi porgandi-
   varred
herned uppi
segi ubade parred
Nutuvõru suul
tuiskas aiast Vesipruul


Esko Oja


* * *

E
JÄÄB UMB-
ES KO-
RRA NÄDA-
LAS
ALKO
HOLITA
PURJU

SELLE-
GIPOOLEST EI
LÄLLA SIIS
EHK TEEB
KÜLL MÕNIKORD
LOLLUSI
VAHEST
KA KIRJUTAB
LULLASID

AGA
JÄRGMISEL PÄEVAL
ON JUBE
POHMA-
KAS SIIS E
I LIIGUTA
LILLEGI


Mihkel Shtokalenko

HEAD AEGA, LUULE!

Inglis-kooli läheb varsti
minu kallis pojapoeg,
oma vanaisa värsse
tema kunagi ei loe.

Nõnda kujunenud välja
minu poja pere saatus,
nüüd ei ole enam nalja,
algab järjekordne vaatus.

Kuna nõnda, head aega,
minu eestikeelsed värsid,
teile lehvitan ma käega,
suur aitäh, kõik oli hästi!

Saate läbi, mina loodan,
olete ju kenas vormis…
We don’t understand Estonian.
What a pity! We’re sorry…

No comments:

Post a Comment